Jó kérdés! Ha ez egyik oldalról nézzük, akkor nincs értelme, ha a másik oldalról nézzük akkor van létjogosultsága. Nézőpont, életkor, szokások kérdése, hogy ki milyen választ ad. Egyértelmű, hogy a két terület érdekei ma már sokkal jobban elkülönülnek, de mindenképpen érdemes próbát tenni arra, hogy az együttműködés adta siker legyen a közös motiváció.
Mi az oka annak, hogy ilyen ellentétek vannak a két terület között? Úgy vélem, hogy talán ha jobban ismerné egymást a két terület, akkor hatékonyabb együttműködéseket lehetne megvalósítani. A jogos kérdés, hogy az offline médiák kellően nyitottak-e az online irányába és fordítva, vagy csak mindenki a saját maga kerítését látja? Igen, most még az a gyakoribb, hogy csak a saját kerítésen belül gondolkodik a két terület. Ezzel pedig nem csak saját maguknak okoznak több fejtörést hosszútávon, hanem az ügyfeleknek is.
Szerencsére ma már egyre jobban közelít a két terület, de érdemes minden oldalon állónak arra törekednie, hogy a szinergia legyen az elsődleges.
Értékelni és értelmezni kell a másik oldalt minden esetben.


